۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶

معاون استاندار ایلام:

طرح آبرسانی به مرز مهران تا اربعین آینده به بهره برداری می‌رسد

طرح آبرسانی به مرز مهران تا اربعین آینده به بهره برداری می‌رسد

ایلام-معاون عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به مرز مهران تا اربعین آینده به بهره برداری می رسد، گفت: تأمین آب پایدار از اولویت های زیرساخت های اربعین در این مرز است.

احمد کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ستاد اربعین استان به عنوان یک اولویت اصلی تأمین آب پایدار را برای زوار در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: باید زوار، پایانه مهران و شهر مهران را برای تأمین آب پایدار مد نظر داشته باشیم که در این خصوص بخشی ازاین طرح تا کنون انجام شده است و بخش دیگری از آن نیز تا اربعین سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

کرمی با بیان اینکه تأمین آب پایدار یکی از اهداف ما برای شهرستان مهران بوده که از سال ۹۷ اجرای این طرح و مطالعات آن آغاز شده است، افزود: در خصوص شبکه فاضلاب پایانه مهران و خود شهر مهران نیز مطالعات آن انجام شده است.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: در خصوص تأمین اعتبارات این طرح از طریق اعتبارات ۱۴۰۰ و نهادهای مختلف نیز بخش دیگری از اعتبارات شبکه آبرسانی و شبکه فاضلاب شهر مهران و پایانه در نظر گرفته شده است.

کرمی اضافه کرد: ۹۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری و ۸.۵ میلیارد از اعتبارات اربعین و ۱۵ میلیارد تومان هم از طریق نهادهای مختلف حمایتی برای تکمیل این طرح در سریع‌ترین زمان ممکن در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: ستاد اجرایی حضرت امام کمک‌های زیادی به زیرساخت‌های مهران و پایانه از جمله احداث سایه بان و تأمین آب داشته‌اند و بنیاد مستضعفان نیز کمک‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند که هم در زمان برگزاری کنگره عظیم اربعین و هم در بحث احداث زیرساخت‌ها همکاری‌های خوبی صورت داده است.

وی تأکید کرد: باید در پایانه مهران بازنگری اساسی در طرح و اجرای آن صورت گیرد و با توجه به تردد بسیار بالای زوار از این مرز باید طرح جامعی برای توسعه پایانه در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5379828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha